fbpx

Mintea și corpul lucrează împreună

Mintea și corpul sunt interconectate și lucrează împreună, pentru a aduce echilibrul.

Azi, înainte de orice, aș vrea să începem cu o mică provocare. Ce zici?

Te rog să stai în picioare, să îndrepți coloana și să tragi umerii în spate cât să stea coșul pieptului în față într-o poziție cât mai confortabilă. Ridică bărbia până îți ajunge privirea în tavan. În poziția asta, gândește-te la o situație care te supără sau te întristează, care-ți provoacă orice fel de disconfort. Menține gândul la ea timp de 2 minute pe parcursul cărora te rog să observi orice schimbare în poziția corpului.

  • Dacă simți că-ți alunecă bărbia spre pământ, adu-o înapoi și privește tavanul. Sau cerul 🙂
  • Dacă ți se lasă umerii în față, trage-i înapoi. Și vezi de câte ori în două minute e nevoie să corectezi postura.

Ei, acum imaginează-ți cum ar fi să trăiești cu gânduri de acest fel zile la rând, săptămâni, luni, poate uneori ani fără să faci efortul conștient de a îndrepta nimic. Care crezi că ar fi impactul?

Așa e, sunt de acord, ar putea fi devastator.

Despre asta este vorba în principiul nr.17 din NLP care spune ca „mintea și corpul sunt părți ale aceluiași sistem.” Și se referă în mod special la relația cu dublu sens pe care o au mintea și corpul nostru și la felul în care se înfluențează una pe cealaltă.

În cadrul Institutului nostru INLPSI am ales abordarea NLP cu integrarea principiilor de psihosomatică tocmai pentru că noi credem cu tărie în acest principiu.

Ce spune, de fapt, acest principiu?

Gândurile și stările noastre emoționale au o influență puternică asupra activităților noastre corporale sau fiziologiei noastre. Amintirile fericite ne pot aduce un zâmbet pe chip, în timp ce gândurile despre o experiență înspăimântătoare din trecut ne pot face să transpirăm sau ne fac inima să bată mai repede.

Cercetările medicale indică faptul că multe probleme de sănătate, de la hipertensiunea arterială și tulburările digestive până la afecțiunile cardiace pot fi direct legate de stres și anxietate.

Motivul pentru care emoțiile declanșează simptome fizice este simplu:

➞ Căile neuronale conectează părți ale creierului care procesează emoțiile cu măduva spinării, mușchii, sistemul cardiovascular și tractul digestiv.

Pe de altă parte, studiile arată că emoții precum bucuria, dragostea, recunoștința și mulțumirea pot crea beneficii pentru organism, cum ar fi un sistem imunitar mai puternic, o activitate cardiovasculară îmbunătățită și o gândire creativă îmbunătățită.

Astfel, pentru că mintea și corpul sunt conectate, limbajul și acțiunile corpului au un impact asupra stărilor noastre mentale și emoționale. De exemplu, când stăm într-o postură dreaptă ne putem simți mai încrezători, o plimbare sau exercițiile fizice ne pot ridica starea de spirit, un zâmbet sincer și o expresie prietenoasă a feței pot ajuta la schimbarea stărilor emoționale neplăcute.

Respirația joacă și ea un rol important

Cercetările indică faptul că tiparele de respirație sunt adesea legate de starea sufletească a cuiva, iar tiparul poate fi schimbat pentru a obține o stare de spirit dorită.

De exemplu, respirația lentă și adâncă, într-o manieră ritmică, poate convinge mintea cuiva că se află deja într-o stare de relaxare, ajutându-l astfel să se calmeze.

Știi ce înseamnă asta? Că, practic, nu există oameni lipsiți de resurse, ci doar stări de spirit lipsite de resurse. Învățând cum să controlăm și să ne schimbăm starea de spirit, vom putea să ne folosim resursele pentru a obține succesul, pentru a ne atinge obiectivele.

Tot ceea ce gândim se vede în corpul fizic.

Am și o veste bune, ceva ce prea puțini spun: poți să schimbi sensul și să pornești de la corpul fizic ca să schimbi calitatea gândurilor. Poate părea puțin contraintuitiv, poate părea uneori dificil sau chiar imposibil dar este cât se poate de real și de impact.

Ce înseamă asta? Atunci când observi că stai constant într-o postură închisă, fă o schimbare către postura opusă – deschide brațele, relaxează-ți corpul, stai cu spatele mai drept și ridică privirea mai sus decât în mod normal. Și neapărat, lucrează împreună cu respirația pentru a susține corpul.

Urmărește să fie o schimbare totuși confortabilă, pentru că dacă faci una majoră poate provoca stres. Vei observa că schimbând postura, pozițiile și gesturile pe care le faci în mod constant vei avea o altă stare pentru că mintea ne dă și stările emoționale.

Așadar, schimbându-ți starea, îți schimb calitatea gândurilor și asta te poate ajuta să-ți atingi acele obiective pe care le amâni cu „lasă, de luni”, „de mâine”, „mă ocup de asta altădată”.

Poți realiza mult mai multe decât crezi

A fi conștienți de faptul că mintea și corpul fac parte din același sistem și interacționează unul cu celălalt ne poate ajuta să facem modificări într-o parte a sistemului pentru a aduce schimbările dorite în cealaltă parte. Ori de câte ori ajungem în stări mentale sau fizice nedorite, putem trece în stări mai pline de resurse, luând în considerare schimbările aduse gândurilor sau fiziologiei noastre.

nlp online comunicare nonverbala