fbpx

Tipologii DISC pentru dinamica în echipă 

Tipologii DISC pentru dinamica în echipă sunt elemente utile pentru a îmbunătăți comunicarea, productivitatea și rezultatele obținute în echipă și individual.

Ți se întâmplă să-ți fie greu când lucrezi la un proiect de grup? Există colegi pe care par să nu înțeleagă de ce fac lucrurile pe care le fac? Există întârzieri în proiectele de echipă din cauza dinamicii conflictuale de grup? Realitatea este că neînțelegerile și conflictele sunt inevitabile la locul de muncă. 

De multe ori, companiile folosesc evaluarea personalității DISC pentru a ajuta la îmbunătățirea productivității la locul de muncă, a muncii în echipă și a comunicării.  

Ce este DISC? 

Un model de evaluare a comportamentului uman și a stilurilor de comunicare. Chestionarul DISC este conceput pentru a evalua preferințele comportamentale ale angajaților și pentru a oferi o înțelegere mai profundă a modului în care aceștia interacționează în mediul de lucru. Scopul acestui chestionar este de a ajuta la dezvoltarea comunicării și a relațiilor interpersonale în cadrul echipei și a departamentelor din companie. 

Rezultatele și înțelegerea evaluării DISC creează un limbaj comun prin care membrii echipei își pot rezolva diferențele și își pot îmbunătăți comunicarea și eficiența. Acesta este motivul pentru care evaluarea comportamentală DISC este importantă pentru locul de muncă. 

Chestionarul DISC se bazează pe patru dimensiuni principale ale comportamentului: 

1. Dominanță (D) 

Aceasta se referă la nivelul de asertivitate, dorința de a controla și de a obține rezultate. Persoanele cu un scor înalt în dimensiunea Dominanță sunt orientate spre acțiune și pot fi competitive și directe în comunicare. 

2. Influență (I) 

Aceasta se referă la nivelul de sociabilitate, entuziasm și dorința de a influența și de a convinge. Persoanele cu un scor înalt în dimensiunea Influență sunt sociabile, persuasive și pot fi energizante în interacțiunile cu ceilalți. 

3. Stabilitate (S) 

Aceasta se referă la nivelul de răbdare, cooperare și preferința pentru stabilitate și rutină. Persoanele cu un scor înalt în dimensiunea Stabilitate sunt calm și echilibrate, preferă mediile stabile și pot fi bune în gestionarea conflictelor. 

4. Conștiinciozitate (C) 

Aceasta se referă la nivelul de precizie, organizare și dorința de a respecta regulile și procedurile. Persoanele cu un scor înalt în dimensiunea Conștiinciozitate sunt atente la detalii, punctuale și pot fi bune în planificare și organizare. 

Prin completarea chestionarului DISC, angajații pot obține o evaluare a profilului lor comportamental și a preferințelor de comunicare. Acest lucru poate ajuta la dezvoltarea abilităților de comunicare, la îmbunătățirea relațiilor interpersonale și la crearea unui mediu de lucru mai eficient și mai colaborativ. 

Un aspect important: chestionarul DISC nu este un instrument de evaluare a personalității și nu ar trebui utilizat în scopuri de selecție sau evaluare a performanței. Este mai degrabă un instrument de dezvoltare personală și de înțelegere a stilurilor de comunicare.  

Care sunt beneficiile evaluării comportamentale DISC la locul de muncă? 

Înveți despre tine. Evaluarea DISC îți oferă o idee mai bună despre modul în care faci față conflictelor, ce te motivează și îți provoacă stres, cum comunici și cum rezolvi problemele. Poți identifica tendințele problematice și poți informa colegii despre cum să comunice și să interacționeze cel mai bine cu tine. 

Îți îmbunătățești stilul de leadership. A înțelege ce te face să fii cel mai productiv este doar jumătate din ecuație la locul de muncă. Atunci când lucrezi în grupuri, interacționezi cu alții. Evaluarea DISC te poate ajuta să înțelegi personalitățile și mediul de lucru dorit al celor pe care îi conduci. Când te familiarizezi cu dispozițiile celorlalți, poți face modificările care îmbunătățesc productivitatea și moralul. 

Îți îmbunătățești modul de soluționare a conflictelor în echipa ta. Nu toată lumea din grup are același proces de gândire, stil de comunicare, personalitate și preferințe ca tine. Recunoașterea diferențelor dintre membrii echipei tale și căutarea modalităților de a le potrivi va reduce șansele de conflict. Cu evaluarea personalității DISC, conflictele echipei tale pot deveni oportunități de învățare pentru a se apropia și a îmbunătăți rezultatele. 

Îmbunătățește munca în echipă. Dacă lucrezi în echipă, evaluarea DISC te poate ajuta să înțelegi mai bine cum să comunici cu membrii echipei. Când afli mai multe despre cei cu care lucrezi, vă veți înțelege mai bine și veți realiza proiectele eficient și la timp. 

Îmbunătățește relațiile externe cu clienții și furnizorii. Cum fiecare dintre colegii tăi este unic, la fel sunt și clienții tăi. Când ești familiarizat cu tipurile de personalitate DISC, le poți identifica și la fiecare client. Poți, astfel, comunica mai bine cu ei și îi poți motiva.  

Fiecare dintre colegii și clienții tăi are înclinații, personalități, motivații și stiluri de comunicare unice. Evaluarea personalității DISC este importantă pentru locul de muncă, pentru că identifică aceste diferențe care, la rândul lor, stimulează comunicarea și productivitatea. 

Nu este un mecanism „rocket-science” în sine, însă aplicarea eficientă a rezultatelor în cadrul echipei este un proces mai delicat și minuțios. Cu sprijinul unui coach, ele pot fi puse în aplicare corect, iar rezultatele companiei se pot scala prin folosirea, într-un mod cât mai optim, a puterilor personale ale fiecărui angajat. 

ȚI-A PLĂCUT ARTICOLUL?

Îți recomand alte trei articole, care se completează frumos cu acesta.

Vrei să fii la curent cu articolele noi?

Vei primi până la maxim 2 articole pe lună! Citește privacy policy pentru detalii despre confidențialitatea datelor tale.

Coș0
Nu sunt produse în Coș
Continuă să cumperi
0